FO Syd

FO Syd er en oplysningsskole under folkeoplysningsloven. Vi tilbyder folkeoplysende kurser, aktiviteter og oplevelser, der giver alle mulighed for værdifuld læring med mening. Vores kurser og aktiviteter dækker hovedesalig førstehjælp, men vi har også aktiviterer som:

• Kolding Talks - i samarbejde med Kolding Bibliotek.
  • Bliv din egen Energikonsulent.
  • HJÆLP - Vi har en teenager i huset.
  • Survival Tour - for unge.

Vores vision er at skabe folkeoplysning, der til stadighed er relevant og fundamentalt vigtig for den enkelte, for vores fællesskab og for vores omverden, og derigennem bidrager til forandring i samfundet.

Fakta:

• FO Syd (FolkeOplysning i Region Syddanmark) blev stiftet i 2010 og er helt upolitisk.
  • Vi har siden start afviklet mellem 800 & 1.100 undervisningstimer årligt for et næsten tilsvarende antal deltager.
  • FO Syd har en årlig omsætning på ca. en halv milion.
  • Fo Syd har to selvstændige afdelinger. En i Kolding og en i Billund kommune.

FO Syd
Junghansvej 64