Foreningens historie

FO Syd blev oprindelig oprette under navnet "FO Kolding" i 2010.

I 2010 opstod der pludseligt et stort akut behov for undervisning i færdselsrelateret førstehjælp. Dette skete da en anden udbyder ikke kunne løfte opgaven længere.
Det blev startskudet på en ​åben oplysningsskole under folkeoplysningsloven i Kolding. Skolen fik navnet FO Kolding. Skolens primære aktivitet, har siden oprettelsen, været førstehjælp, men vi har også kastet os i kampen om bl.a. klimaforandringer, sociale udfordringer, kulturalle debnatter og meget andet.

Den 1. juni 2016 blev er oprettet en ny oplysningsskole​ i Billund kommune.

De to skoler har hvert sit CVR nummer, hver sin bestyrelse, regnskab og økonomi, men den samme daglige ledelse.

Derfor fik de to skoler også sammen navn: FO Syd. Dog er de juridiske navne: "FO syd - Kolding" for skolen som levere undervisning i Kolding kommune og skolen i Billund kommune hedder: "FO Syd - Billund".

FO Syd
Junghansvej 64